Hopp til innhold

Hopp til login

Språkmeny

    Hovedmeny

    Hvor lang er behandlingstiden nå?

    De fleste søknader blir behandlet automatisk, men noen må sees på av en saksbehandler. Det kan være fordi vi mangler opplysninger, eller fordi en opplysning må sjekkes. Når det skjer, blir søknaden din plassert i en behandlingskø og du får en behandlingstid. 

    • Vi kan ikke behandle søknaden din raskere selv om du ringer oss eller sender oss e-post.

    Ulik behandlingstid på ulike søknader

    Det er forskjellig behandlingstid, avhengig av hva du har sendt inn. Tabellen oppdateres ukentlig og gir deg et estimat på når du kan forvente å få svar.

    Søknadstype eller dokumentasjon

    Behandlingstid 

    Du har sendt inn en søknad om stipend og lån.

    På Dine sider finner du datoen du får svar på søknaden din.

    Når vi har behandlet søknaden din, og du har sendt oss endringer etterpå.  

    For tiden behandler vi brev vi mottok for 9 uker siden.

    Du har søkt om foreldrestipend.

    For tiden behandler vi søknader vi mottok for 9 uker siden.

    Du har søkt om forsørgerstipend.

    For tiden behandler vi søknader vi mottok for 10 uker siden.

    Du har søkt om sykestipend.

    For tiden behandler vi søknader vi mottok for 8 uker siden.

    Når du sender inn en klage.

    For tiden behandler vi klager vi mottok for 5 uker siden.

    Du har sendt en klage som må vurderes av Klagenemda.

    Se Klagenemdas møtedatoer.

    Hva kan jeg gjøre for å få svar raskere?
    Har du har blitt bedt om å sende inn dokumentasjon, bør du gjøre dette snarest, fordi vi venter på svar fra deg før vi kan behandle søknaden din. På Dine sider kan du se om vi har bedt om dokumentasjon og når vi mottok den.