Jobb og karriere i Lånekassen

Her får du møte to ansatte i Lånekassen og lese om hvordan det er å jobbe her.
Ida Grinnen. Foto.

- Jeg er stolt av arbeidsplassen min!

Ida Grinnen, applikasjonsforvaltningsleder

– Som leder for Lånekassens applikasjonsdrift koordinerer jeg samspillet mellom våre driftsleverandører og våre interne ressurser. Det er å gøy å tilrettelegge for at vi både i utvikling, test og produksjon kan jobbe optimalt, og for meg er ingen dag på jobben lik.

Hun trekker frem variasjonen i arbeidsoppgaver, stadig nye utviklingstiltak og bruk av ny teknologi på skyplattformen, som noe av det som gjør arbeidshverdagen spennende.

– Det er til tider hektisk, men det gir bare mer motivasjon til å fremheve de mest effektive løsningene, påpeker hun.

Ida startet i Lånekassen i 2018, og har bakgrunn som testleder og leveranseansvarlig i Domstoladministrasjonen. Lånekassens gode rykte løp i forveien, og tipset Ida om en spennende arbeidsplass med gode utviklingsmuligheter og et godt arbeidsmiljø.

– Forventningene gikk spesielt på arbeidsmiljøet som jeg hadde hørt mye positivt om, og det har absolutt innfridd! Her er det et aktivt fokus på det sosiale miljøet, og Lånekassens samfunnsansansvar står høyt i hele organisasjonen, og smitter over på oss alle. Jeg er stolt av arbeidsplassen min! I tillegg er det faglige nivået her veldig høyt, avslutter Ida.

Se ledige stillinger
Sissel Schjølberg Halse. Foto

– Man får venner for livet i Lånekassen!

Sissel Schjølberg Halse, kommunikasjonsrådgiver

Sissel er redaktør på lanekassen.no, og jobber også mye med å utarbeide kommunikasjonsplaner og gjennomføre ulike kommunikasjonstiltak. Teamet som hun er en del av, jobber tett på produktutviklingen i Lånekassen.

– Det funker alltid best når man tenker helhetlig fra starten av. Jobben vår som kommunikasjonsfolk er jo å oversette noe vanskelig til noe kunden skal forstå, og det perspektivet tar vi med oss inn i alle arbeidsoppgaver. Jo tidligere vi er involvert i både regelendringer og utviklingen av tjenestene, jo tidligere får man modnet kommunikasjonsarbeidet, brukertestet og laget god informasjon til kundene. Og når alt funker – når vi har truffet på budskap og får tilbakemeldinger fra kundesenteret om at kundene skjønte informasjonen og handlet i tråd med det vi ønsket – det er skikkelig artig!

Sissel, og de andre som jobber med kundekommunikasjon, må også ha et tett samarbeid med de som jobber med virksomhetskommunikasjon, de som kommuniserer og har dialog med lærestedene, og ikke minst de som faktisk snakker med kundene.

Sissel er svært fornøyd med arbeidsmiljøet i Lånekassen.

– Her er det mange som er motivert og framme i skoen for å prøve nye ting og samarbeide på nye måter for at resultatet skal bli best mulig for kunden. Folk heier på hverandre! Dessuten er det lav terskel for å stille store og små spørsmål, og du får gode og kloke svar tilbake. Man får venner for livet når man jobber i Lånekassen!