Vil du være med å gjøre utdanning mulig?

Saksavdelingen trenger rett som det er flere engasjerte og dyktige medarbeidere som motiveres av samfunnsoppdraget vårt –å gjøre utdanning mulig.
Campusbilde. Gutt og jente går med ryggen til. Folk i bakgrunnen.

Hvem er vi?

– Vi er en del av velferdsstaten

Lånekassen har 1,2 millioner kunder som skal ivaretas på en god måte med forståelig informasjon og moderne tjenester. Vi er opptatt av at kundene skal få god hjelp, veiledning og profesjonell saksbehandling.

I fjor delte vi ut  om lag 38 milliarder kroner gjennom ulike lån- og stipend-typer. Vi har blant annet egne ordninger for kunder som får barn eller blir syke under utdanningen, som studerer et semester eller hele graden i utlandet, og for kunder som har nedsatt funksjonsevne eller som trenger ekstra lån ut over basisstøtten.

Det finnes også flere ordninger for dem som betaler tilbake på studielånet, for eksempel betalingsutsettelse, sletting av renter ved ulike situasjoner, eller sletting av hele eller deler av gjelden.

De aller fleste søknadene behandles maskinelt, de resterende sakene må våre dyktige saksbehandlere se på. Dersom kundene har spørsmål, kan de kontakte oss på telefon og e-post, og få svar av kyndige kunde- og saksbehandlere. Lærestedene er en svært viktig samarbeidspart for Lånekassen, og ansatte ved lærestedene kan kontakte saksavdelingen ved behov.

«Eit utruleg godt arbeidsmiljø, og med eit viktig samfunnsoppdrag ein kan vere stolt av.» Saksbehandler i Lånekassen. Bilde med sitat

Hvem er du?

– Du vil være med å gjøre utdanning mulig

Du blir motivert av samfunnsoppdraget vårt og vil være stolt av arbeidsplassen din, både fordi den gir deg de utfordringene du trenger, fordi kollegaene dine er faglig sterke og fordi du vet at det du gjør hos oss, er mer enn bare en jobb.

 

 

Bli med oss på laget!

Hos oss vil du møte et sterkt fagmiljø og engasjerte medarbeidere og kollegaer.

Saksavdelingen fordeler seg på våre fire kontorsteder, med hver sin seksjonsleder: Trondheim, Ørsta, Stavanger og Oslo – her ligger også kundesenteret vårt.

Lånekassen er en digitalisert og innovativ virksomhet, og saksavdelingen bidrar med praksisnær innsikt og erfaring som både brukes i utformingen av kundekommunikasjonen, i utviklingen av våre systemer og løsninger, og i rapporteringen til Kunnskapsdepartementet, som igjen kan bruke innsikten som bakgrunn for politikkutforming.