Hjelp og kontakt

Send e-post eller brev

Er du ansatt ved et lærested kan du kontakte oss på epost på postmottak@lanekassen.no, eller ved å sende brev til:

Lånekassen
Postboks 450 Alnabru
0614 Oslo
Åpningstider på telefon i julen:

18. desember: stengt
19.- 20. desember: åpent fra kl. 10 - 15
23. desember: åpent fra kl. 10 - 15
24.- 27. desember: stengt
30. desember: åpent fra kl. 10 - 15
31. desember: stengt
1. januar: stengt

Telefon

Lærestedstelefonen har åpent på hverdager fra 10 - 15. Telefonnummeret er: 

+47 21 49 25 50

Lærestedstelefonen er en tjeneste for ansatte ved læresteder. 

Arbeidsflaten for lærestedene

Arbeidsflaten bruker du for å:

  • bekrefte opplysninger i søknader
  • registrere frammøte
  • melde fra om avbrudd
Informasjonsmateriell til lærestedene

Her finner du ulike ressurser du kan bruke når du veileder elevene om Lånekassens ordninger. 

Ofte stilte spørsmål

Alle læresteder med utdanninger som er godkjent for utdanningsstøtte i Lånekassen, har en administrator i arbeidsflaten. Administratoren er ansvarlig for hvem som har tilgang til arbeidsflaten for lærestedet. Dersom du mangler tilgang, kan administratoren ved ditt lærested hjelpe deg med dette.

Hvis noen ved lærestedet har tilgang til arbeidsflaten og dere ønsker å bytte administrator, kan dere bruke skjemaet «Bytte administrator». Dette skjemaet finner dere på arbeidsflaten. Har ingen hos lærestedet ditt tilgang, kan dere sende oss en e-post.

Når du er registrert som bruker av arbeidsflaten, får du en e-post med lenke som du bruker for å lage passord.

  • Klikk på lenken i mottatt e-post.
  • Du vil så motta en verifikasjonskode på SMS, som du fyller inn i feltet «Verifikasjonskode».
  • Lag nytt passord.
  • Klikk på «Send», og du er logget inn.

Hvis det skjer må du kontakte oss så vi kan ordne dette manuelt.