Hvor lang tid tar det å behandle søknaden min?

Sist oppdatert: 29.09.2016
De fleste søknader blir behandlet automatisk, men noen må sees på av en saksbehandler.

Når en saksbehandler må se på en søknad, er det vanligvis fordi vi mangler opplysninger, eller fordi en opplysning må sjekkes. Når det skjer, blir søknaden din plassert i en behandlingskø og du får en behandlingstid. Behandlingstiden på søknaden din ser du på Dine sider.

Noen søknader kan ha lengre behandlingstid

Noen søknader, for eksempel om foreldrestipend eller sykestipend, tar normalt lengre tid å behandle enn ordinære søknader om stipend og lån. Har du søkt på papir eller lastet opp søknaden din, eller hvis du har sendt inn en klage, finner du en oversikt over aktuelle behandlingstider her.

Hva kan jeg gjøre for å få raskere svar?

Har du har blitt bedt om å sende inn dokumentasjon, bør du gjøre dette snarest, fordi vi ikke kan behandle ferdig søknaden din før vi har denne. I postkassen på Dine sider ser du hva vi eventuelt har bedt deg dokumentere.

Har du sendt inn dokumentasjon?

I postkassen på Dine sider ser du hva vi har mottatt av deg.

Gå til Dine sider