Vedlegg til fjerde del

Sist oppdatert: 03.05.2011
Videregående opplæring som er omfattet av ordningene i § 35-7 bokstav c, d og e og § 35-8 bokstav a og c.

A

  • Atlantic College i Wales (2 år)
  • Lester Pearson College i Canada (2 år)
  • Li Po Chun United World College i Hong Kong (2 år)
  • Mahindra United World College of India (2 år)
  • The Armand Hammer United World College of the American West i New Mexico i USA (2 år)
  • United World College Costa Rica (2år)
  • United World College Mostar i Bosnia-Hercegovina (2 år)
  • United World College of South East Asia i Singapore (2 år)
    United World College of Southern Africa i Swaziland (2 år)
  • United World College of the Adriatic i Trieste i Italia (2 år)

B

  • Lycée Alain Chartier i Bayeux i Frankrike (Lycée Arcisse de Caumont for elever som velger tilsvarende utdanningsprogram for studiespesialisering, programfag samfunnsfag og økonomi i det andre og tredje året)
  • Lycée Chevrollier i Angers i Frankrike
  • Lycée Corneille i Rouen i Frankrike
  • Lycée d'enseignement général et technologique Notre Dame i Vendée i Frankrike
    Lycée Edouard Herriot i Lyon i Frankrike
  • Lycée François Rabelais i Vendée, Frankrike

C

  • Bergeland videregående skole, Stavanger, i samarbeid med Somerset College of Arts and Technology, England (utdanningsprogram for studiespesialisering, formgivingsfag, videregående trinn 2)
  • Danielsen videregående skole, Bergen, i samarbeid med:
    Hillcrest Lutheran Academy, Minnesota, Cuyahoga Valley Christian Academy og Mansfield Christian School, Ohio, USA (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Drottningborg videregående skole, Grimstad, i samarbeid med Lincoln Lutheran High School, Nebraska, USA (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Elvebakken videregående skole, Oslo, i samarbeid med New College Durham, England(utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Foss videregående skole, Oslo, i samarbeid med York College, England (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Fyrstikkalleen videregående skole, Oslo, i samarbeid med The Bournemouth and Poole College of Further Education, Bournemouth, England (utdanningsprogram for medier og kommunikasjon, videregående trinn 2)
  • Heltberg Private Gymnas, Oslo, i samarbeid med The Bournemouth and Poole College of Further Education, Bournemouth, England eller York College, York, til sammen én klasse (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Hetland videregående skole, Stavanger, i samarbeid med Oxford College of Further Education, England (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Knarvik vidaregåande skule / Internasjonal vidaregående skule i samarbeid med disse sju videregående skolene i og omkring Cardiff, South Glamorgan, Wales (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2):
  1. -  Barry Comprehensive School
  2. -  Bryn Hafren Comprehensive School
  3. -  Cardiff High School
  4. -  Coleg Glan Hafren
  5. -  Fitzalan High School
  6. -  St. Teilo's Church in Wales High School
  7.  - Whitchurch High School
  • Kvadraturen videregående skole, Kristiansand, i samarbeid med The Bournemouth and Poole College of Further Education, Bournemouth, England (utdanningsprogram for elektrofag, videregående trinn 2)
  • Nord- og Sør-Trøndelags fylkeskommuner i samarbeid med Norfolk County, England (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Nordstrand videregående skole i samarbeid med Paul Natorp Oberschule, Rheingau-Oberschule, Heinrich-Schliemann-Oberschule og Käthe-Kollwitz Oberschule i Berlin, Tyskland (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Oslo Handelsgymnasium i samarbeid med Beechen Cliff School, Bath, England (utdanningsprogram for studiespesialisering, ett semester, videregående trinn 2)
  • Skedsmo videregående skole, Skedsmo, i samarbeid med Norsk-russisk videregående skole i Moskva, Russland (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 3)
  • Sogn videregående skole, Oslo, i samarbeid med The Bournemouth and Poole College of Further Education, Bournemouth, England (utdanningsprogram for elektrofag, videregående trinn 2)
  • Stovner videregående skole, Oslo, i samarbeid med Hammersmith and West London College, London, England (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Troms fylkeskommune i samarbeid med Norsk-russisk videregående skole i Murmansk, Russland (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 3)
  • Tromsdalen videregående skole i samarbeid med Cambridge Regional College, England (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Ulsrud videregående skole, Oslo, i samarbeid med Cambridge Regional College, England (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)
  • Øystese videregående skole, i samarbeid med St. Paul’s Lutheran High School, USA (utdanningsprogram for studiespesialisering, videregående trinn 2)

D

  • Lycée Charles de Gaulle i Muret i Frankrike (mekaniske fag)
  • Lycée d’Hôtellerie et de Tourisme de Saint-Quentin-en Yvelines (hotell- og næringsmiddelfag)
  • Lycée d’Hôtellerie et de Tourisme i Illkirch, Frankrike (hotell- og restaurantfag)
  • Lycée Hôtelier i La Rochelle i Frankrike (hotell- og restaurantfag)
  • Lycée Hôtelier Raymond Mondon i Metz i Frankrike (hotell- og næringsmiddelfag)
  • Lycée Professionnel Expérimental de Guérande (akvakultur)

E

  • En elevgruppe fra Sogn videregående skole, Oslo, til studieopphold i åtte uker ved Lycée Professionnel Paul Valéry, Menton, Frankrike (utdanningsprogram for restaurant- og matfag, restaurantfag, videregående trinn 2)
  • En elevgruppe fra Sogn videregående skole, Oslo, til studieopphold i to måneder i Bielefeld, Tyskland (utdanningsprogram for teknikk og industriell produksjon, kjøretøy, videregående trinn 2)
  • En elevgruppe fra Romsdal videregående skole, Molde, til studieopphold i seks uker i Bielefeld, Tyskland (utdanningsprogram for teknikk og industriell produksjon, kjøretøy, videregående trinn 2)
  • To elevgrupper à 15 elever fra Setesdal vidaregåande skule, avdeling Valle, til studieopphold i ett semester ved Staatliche Zeichenakademie, Hanau, Tyskland og Zadkine Schoonhoven, Nederland (videregående trinn 3, utdanningsprogram for design og håndverk, design og gullsmedhåndverk)
  • En elevgruppe fra Askøy videregående skole, til studieopphold i syv måneder i die Staatliche Berufsbildende Andreas Gordon-Schule i Erfurt, Tyskland (utdanningsprogram for elektro, videregående trinn 2)
  • En elevgruppe fra Voss jordbruksskule til å ta studieopphold i syv måneder ved Pettko-Szandtner Tibor Lovaskollegium, Babolna, Ungarn (utdanningsprogram for heste- og hovslagerfaget, videregående trinn 2)
  • En elevgruppe fra Lønborg videregående skole, til studieopphold i åtte uker i Zanzibar, Tanzania (utdanningsprogram for helse- og sosialfag, helsearbeiderfag, videregående trinn 2)