Har du fått annullert avtalen om støtte?

Undervisningsåret 2017-2018 - Sist oppdatert: 26.07.2017
Når avtalen om støtte er annullert, får du ikke utbetalt støtten fra Lånekassen. Les her hva du må gjøre for å få utbetalt pengene.

Annulleringen skjer fordi Lånekassen ikke har mottatt

  • undertegnet avtale om støtte fra deg innen fristen, eller
  • bekreftelse fra lærestedet på at du er tatt opp ved den utdanningen du har fått støtte til, eller
  • bekreftelse fra deg på en konto som du selv eier

Hvordan få pengene?

Når du har mottatt brevet eller e-posten om annullering, er det for sent å sende inn det opprinnelige avtalen om støtte. For å få utbetalt støtten trenger du en ny avtale om støtte.

Under ser du hva du må gjøre dersom du vil ha tilsendt ny avtale om støtte. Merk at det kan ta en drøy uke fra du eller lærestedet sender inn det som er nødvendig, til det er registrert inn hos Lånekassen og pengene kommer på konto.

Hva er problemet? Hva må du gjøre?

Du har ikke undertegnet avtalen om støtte
innen fristen.

Send oss en e-post, ring, eller send oss et brev og si at du ønsker ny avtale om støtte tilsendt.

Lærestedet har ikke bekreftet at du er tatt opp ved den utdanningen du har fått støtte til.

  1. Ta kontakt med lærestedet for å få registrert deg som elev/student.
  2. Etterpå må du sende oss en e-post, ringe, eller sende brev der du sier at du fortsatt ønsker den tildelte støtten.

Du har ikke sendt inn bekreftelse på en konto som du selv eier

Registrer kontonummeret ditt på Dine sider.

Du må si fra innen fristen for å få pengene

Du må sende e-post, ringe, eller sende brev og eventuelt registrere kontonummer innen tre uker fra du mottok brevet om annullering. Hvis skoleåret/utdanningen er avsluttet, kan du ikke få utbetalt pengene.